Mengatasi Masalah Skin Tags (Kelebihan Kulit) dengan Cuka Apel

2882

Cuka apel atau apple cider vinegar (ACV) adalah salah satu ekstrak terbaik dari buah apel. Cuka apel sudah digunakan sejak zaman dahulu, digunakan sebagai pelengkap masakan serta untuk pengobatan. 

Terdapat berbagai jenis cuka apel di pasaran dan sebaiknya pilihlah yang mengandungi ibu cuka. Kandungan asid asetik dan air dalam cuka dihasilkan melalui proses fermentasi etanol oleh bakteri asid asetik.

Menurut pakar, Dr Doug Willen yang juga dikenal sebagai The Health Fixer, satu lagi cara atau proses yang boleh digunakan untuk menghapuskan skin tags (kelebihan kulit) yang biasa terdapat di leher, celah ketiak, bawah mata adalah dengan bantuan cuka apel.

Medicine Net menjelaskan skin tags merupakan masalah yang biasa dan tidak berbahaya. Menghilangkan skin tags dapat dilakukan dengan berbagai macam cara, ada yang menggunakan teknik khusus yang biasanya dilakukan oleh ahli dermatologi.

Dalam video di bawah ini, Willen menjelaskan bagaimana menggunakan cuka apel untuk membantu menghilangkan skin tags. Anda hanya perlu meletakkan cuka apel di kawasan yang kulitnya berlebih, lakukan dengan seksama berulang kali. Dari waktu ke waktu, anda akan melihat skin tags perlahan-lahan akan hilang.

VIAwww.wanista.com
SUMBERMalisa Aina
BAGIKAN